Menu:  Forsiden |  Artikler |  Forum |  OY-register |  Links |  Kalender | Fly til salg |  Om Pilots.dk

Danish Aviation Forum
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Debat
 Air Traffic Control (ATC)
 CPH TWR
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

JF

Denmark

Skrevet - 22/08/2008 :  12:49:46  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej,
jeg ved emnet har været oppe at vende før, men jeg vil lige tillade mig at følge op på det...

Mit spørgsmål går naturligvis på, om det er muligt lige at kigge op og se hvordan i arbejder? Eller er der planer om et arrangement på et senere tidspunkt?

Iøvrigt hvad skal der ske med det gamle tårn?

Mvh JF

Rettet af - JF on 27/05/2010 11:39:44

Bremer

Denmark

Skrevet - 26/08/2008 :  20:46:43  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej JF

Det nye tårn er stadig en ny arbejdsplads for os allesammen, men der begynder så småt at komme besøgende. Indtil videre bliver husmoderforeninger og lignende afvist, så det KUN er faglig relevante besøgende der "får lov".

Det nye tårn ligger "inden for hegnet", og det er derfor lidt mere kompliceret med et besøg, da CPH/Sydvagten skal adviseres med data på de besøgende.

Mit bedste råd må være at finde sammen som gruppe og kontakte Naviair og høre om muligheden for et besøg. Når I skriver "ansøgningen", så vil jeg råde Jer til at gøre lidt ud af, at I er jævnlige "brugere" og gerne vil se det hele fra den anden side, og have muligheden for dialog med flyvelederne.

Hvad angår det gamle tårn, så har jeg købt rettighederne og åbner en konkurrent til flyvergrillen. Prisen for en ribbenstegssandwich med en lun Cocio kommer nok op i 99 kr., men så bliver der opstillet kraftige kikkerter til fri afbenyttelse

Mvh Bremer
Til toppen af siden

LRS

Sweden

Skrevet - 26/08/2008 :  22:12:03  Vis profil  Svar med kopi af besked
Kopi af besked:
Oprindelig indsendt af Bremer
Hvad angår det gamle tårn, så har jeg købt rettighederne og åbner en konkurrent til flyvergrillen. Prisen for en ribbenstegssandwich med en lun Cocio kommer nok op i 99 kr., men så bliver der opstillet kraftige kikkerter til fri afbenyttelse

Det tror jeg godt kunne blive populært!
Til toppen af siden

tcl

Denmark

Skrevet - 27/08/2008 :  07:51:23  Vis profil  Svar med kopi af besked
Bremer: Det er sgu ALT for billigt!!!! Et monopol bør udnyttes til at kræve langt højere priser for en ribbensstegssandwich - eller i det mindste skal der være tillæg for rødkål!!!

Jeg har tidligere foreslået at det skulle benyttes til drenge-fødselsdage. Dammit det kunne være nemt. Ingen råben og skrigen, blot en flok knægte der hang i vinduet og gloede på flyvere...

Thue

Rettet af - tcl on 27/08/2008 08:11:58
Til toppen af siden

NAB

Denmark

Skrevet - 27/08/2008 :  09:39:40  Vis profil  Svar med kopi af besked
Jeg har tænkt på - ville det være muligt hvis man en måned havde så mange penge at man syntes ens økonomi kunne holde til at flyve VFR til Kastrup. Ville det i så fald være muligt? Eller er det lidt lige gyldigt om man er har fløjet? Min tanke er at man jo i så fald er "inde" bag der hvor det er svært at komme ind?

NAB
Til toppen af siden

Bremer

Denmark

Skrevet - 27/08/2008 :  17:50:38  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hvis du vil flyve VFR til Kastrup kan du finde masser af gode fifs her: http://shorterlink.com/?PHYHN3

Det giver dig dog desværre ingen fordele i forhold til et evt. besøg i TWR.

Til toppen af siden

JF

Denmark

Skrevet - 15/06/2009 :  23:05:22  Vis profil  Svar med kopi af besked
Vælger lige at følge op på min gamle tråd:

Er det snart muligt med et kig op i det nye tårn?

Og hvad er status mht. det gamle tårn?

Mvh JF
Til toppen af siden

Bremer

Denmark

Skrevet - 16/06/2009 :  22:20:00  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Friis

Det gamle tårn fungerer som contingency TWR.

Der modtages kun fagrelaterede besøg i nyt TWR. Jeg undersøger lige om den normale rundviser er interesseret i at få offentliggjort sin mailadresse.

Mvh Bremer
Til toppen af siden

Bremer

Denmark

Skrevet - 11/05/2010 :  19:44:30  Vis profil  Svar med kopi af besked
Der kommer helt sikkert ingen invitation.
Jeg vil stadig opfordre de interesserede til at kontakte Naviair og spørge om muligheden for et visit i TWR.

Mvh Bremer
Til toppen af siden

JF

Denmark

Skrevet - 27/05/2010 :  11:38:33  Vis profil  Svar med kopi af besked
Så er det endelig lykkedes mig at få en aftale istand mht. besøg. Jeg kan have op til 5 personer med og yderligere en, hvis vedkommende i forvejen har et tilhørsforhold til airside (havnekort).

Krav: Du skal være under uddannelse til pilot - dvs. kunne fremvise et PPL!!!

Så er holdet fyldt og der er lukket for tilmeldinger!

Mvh JF

Rettet af - JF on 28/05/2010 13:33:24
Til toppen af siden

Bremer

Denmark

Skrevet - 27/05/2010 :  15:24:57  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hvilken dato og hvilket tidspunkt? Det kunne da være hyggeligt at hilse på et par "pilots"!

Mvh Bremer
Til toppen af siden

STP

Denmark

Skrevet - 29/05/2010 :  10:17:19  Vis profil  Svar med kopi af besked
Godt kæmpet Jarl, bare ærgeligt at det skulle ødelægges fordi nogen tilsyneladende fik ondt et hvis sted. Better luck next time.

Mvh
Steen

Rettet af - STP on 29/05/2010 16:37:04
Til toppen af siden

sartoric

Denmark

Skrevet - 29/05/2010 :  11:43:36  Vis profil  Svar med kopi af besked
Enig med STP. Flot kæmpet Jarl - det kunne have været en spændende og relevant oplevelse for 5 piloter her fra sitet. En skam det gik i vasken, men du gjorde i hvert fald hvad du kunne.

Mvh
Sartoric
Til toppen af siden

JF

Denmark

Skrevet - 29/05/2010 :  12:22:54  Vis profil  Svar med kopi af besked
Ja, det var ærgeligt det ikke blev til noget alligevel. Der er åbenbart sket en misforståelse et eller andet sted.

Men hermed en opfordring til Naviair om at lave et åbent-hus arrangement på et senere tidspunkt, for vi er mange der er interesserede i at besøge Tårnet!
Til toppen af siden

sartoric

Denmark

Skrevet - 29/05/2010 :  19:33:52  Vis profil  Svar med kopi af besked
Naviair kan nok ikke lide hvis det bliver alt for "åbent-hus-agtigt" ;-)

Rundvisninger gives vist kun til lukkede grupper/foreninger som har en faglig eller saglig tilknytning. Således ved jeg at f.eks. Roskilde flyveklub fik en rundvisning for ikke så længe siden.

Spørgsmålet er om ikke pilots.dk's registrerede medlemmer også kunne leve op til det kriterium? Jeg ved godt det ikke fungerede denne gang, men det var måske mere misforståelsen i sig selv frem for et fravalg af os. Nogen i Naviair som kan svare på det?

Mvh
Sartoric
Til toppen af siden

drzee

Denmark

Skrevet - 30/05/2010 :  00:00:24  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej,

jeg skrev til Naviair ang. visit i TWR og her er svaret:

-----------
Tak for din interesse for det nye kontroltårn.

Grundet nye og strengere regler for adgang til airside, betyder det at vi – udover at afsætte en person til rundvisning – også skal afsætte en til to personer (kommer an på antal besøgende) til at lodse jer fra sydvagten til tårnet.

Disse ressourcer har vi ikke mulighed for at afsætte i øjeblikket og da Naviairs besøgspolitik er at besøg skal være direkte arbejdsrelaterede, må jeg desværre afvise din forespørgsel.

Med venlig hilsen
----------

Dvs. det er et ressource spm. så hvis der var 2 TWR flyveledere der hade lyst til at bruge lidt af deres fritid til på at vise deres arbejdsplads frem ... så burde det være muligt.

Medmindre der self. er andre grunde til at man ikke kan besøge TWR ...
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Snitz Forums 2000
Copyright © 2004 Pilots.dk - Kontakt os