| Forfatter |
Emne  |
|
Petter Natvig
Denmark
Skrevet - 13/07/2010 : 08:34:04
|
Jeg har en relativt ny PPL fra USA og vil gerne ud af "touch-an-go"-rutinen. Er der nogen der ude der godt kunne tænke sig at flyve med på nogle navigationsture, fx til Samsø, Bornholm eller Jylland?
Tanken er at to hoveder tænker bedre end et, og at det ville være fint at kunne have nogen at dele arbejdsbyrden med når man har så relativt få timer som jeg (70 timer). Man kan evt skiftes til at være PIC sådan at det er den anden der flyver retur.
Jeg bør vel huske at sige at jeg bor i København og flyver ud af Roskilde med mindre du har andre alternativer for hånden. Cessna 172 eller Piper PA-28.
Jeg kan da ikke være den eneste som ville synes dette var en god ide? |
Rettet af - Petter Natvig on 13/07/2010 08:48:14
|
|
|
drzee

Denmark
Skrevet - 13/07/2010 : 09:50:15
|
Tja, jeg flyver gerne med dig. Har mange timer ud af Roskilde og kender f.eks. ruten til Samsø mm. godt.
No problem. |
 |
|
|
CAF

Denmark
Skrevet - 13/07/2010 : 22:27:31
|
| Petter; Vil blot rose dig for din sunde indgang til "ud af T&G rutinen". Selv brugte jeg formuftigt lidt mønt på det samme, men med en rigtig fin jysk inst. Fløj gerne med dig, men er aldrig i Roskilde. Velkommen hjem, iøvrigt. |
 |
|
|
Kaj Christensen
Denmark
Skrevet - 13/07/2010 : 23:16:01
|
Hej Petter, Jeg melder mig også gerne. Er iøvrigt overbevist om, at mange kan have fornøjelse af at flyve sammen, dels fordi vi skal holde vores certifikater ved lige, samt lære af hinnanden. Selv om jeg har over 800 timer og tidligere I, mener jeg stadig jeg kan lære, og andre kan måske lære lidt af mig.
Jeg mener derfor din ide' skal spredes ud til en større forsamling.
|
 |
|
|
Maddog

Sweden
Skrevet - 14/07/2010 : 13:34:18
|
Hvor er det dejligt at læse, at der findes folk som erkender at man altid kan lære og aldrig bliver udlært.    |
 |
|
|
OY-Jensen

Denmark
Skrevet - 14/07/2010 : 19:29:17
|
Det er da en super ide, jeg vil meget gerne flyve en tur med dig, men jeg har ikke meget erfaring og ej heller et PPL (endnu).
Skriv meget gerne en besked til mig hvis du syntes det kunne være en gode ide.
Mvh jesper
|
 |
|
|
CRO

Denmark
Skrevet - 14/07/2010 : 19:40:59
|
Synes også det er en mægtig go ide, at flyve nogle nav-ture og lære af hinanden. Går egentlig og tænker på at tage en lille "Ø-hopper" tur på et tidspunkt. (Samsø, nok primært, da jeg ik har været dér endnu.)
Har dog kun godt 90 timer, men er godt bekendt med Roskilde. |
 |
|
|
88EP

Denmark
Skrevet - 14/07/2010 : 20:43:54
|
Hej
Jeg melder mig også.
Jeg flyver ud af Svendborg, så hvis der er nogen der vil med derfra.
Ud over at få noget mere erfaring, bliver tachoprisen også billigere for os allesammen.
Det har bilisterne fundet ud af for længe siden.
Hilsen
Jakob |
 |
|
|
TheManDK

Denmark
Skrevet - 15/07/2010 : 16:15:44
|
Jeg melder mig også gerne under fanerne :)
Er også selv uddannet i USA :)
Send mig en PM, så finder vi ud af noget.. |
 |
|
|
Petter Natvig
Denmark
Skrevet - 15/07/2010 : 17:29:28
|
Hold da op! Sikke en massiv respons! Fedt!
Jeg tager kontakt til de enkelte der har skrevet per mail, så de andre forum-brugere slipper for at læse om de enkelte detaljer.
For lige at precisere en lille smule: Min tanke var vel i udgangspunktet at der kunne være nogen i den samme situation som jeg (altså lavt antal timer) som måske ovenikøbet (som jeg) har fået sin PPL i udlandet og derfor ikke har navigeret så meget i DK. Af og til kan det da også være super at have nogen til at holde styr på ens tjeklister. :-)
Men jeg er rigtig glad for de mange positive svar. I nogen tilfælde har jeg fået indtryk af at der er en del der ude som er bange for at "tabe ansigt" ved at indrømme at de endnu ikke er perfekte piloter. Hvis denne holdning så gør at man holder sig der hjemme isteden for at komme op på vingerne, så er det da bedre at komme sammen med andre "tyroer".
Tak igen, og god flyvning! |
 |
|
|
8899

Latvia
Skrevet - 17/07/2010 : 08:02:40
|
Hej Natvig og andre,
Med interesse har jeg læst jeres indlæg....
En anden indgangsvinkel til at flyve sammen - meget gerne ud af Roskilde - kunne også være, at en af de "perfekte" piloter, som sidder i et airline job, og som stadig har sit SEP intakt - dog kun pga en tur hvert 2. år med en Examiner - savner de gamle dyder ved en god "gammeldaw's" VFR tur.
En tur med nærhed til omgivelserne som; -propellen lige ude foran vinduet, lår mod lår, danske fraser over radioen, lidt sved omkring ørerne fra det tunge headset, egen medbragt madpakke (her tænker jeg ikke på RYR ), Storebæltsbroen 'lige dernede', AFIS-pladser, landing på græsbane på en lille ø, en ven eller to på bagsæddet ...og meget andet charme!
De oplevelser kunne man bytte for erfaringer med lidt operationel erfaringer og historier fra dagligdagen i cockpittet fra et airline job!
Jeg er en af dem, der gerne vil bytte...hvis du vil, så PM mig gerne!
 8899 |
 |
|
|
AJA

Germany
Skrevet - 19/07/2010 : 10:27:23
|
Hejsa!
Jeg ville også være meget interesseret i en tur!
Jeg er også airline pilot og bor faktisk lige ved siden af Roskilde lufthavn - men får desværre aldrig taget mig sammen til at få brugt mit ppl mere. Det kunne være det var lettere at få sparket sig selv ud af døren hvis man havde en at dele turen og udgifterne med  Har omkring 5000 timer og et par 100 vfr i Roskilde området.
Anja |
 |
|
|
Hvedstrup
Denmark
Skrevet - 19/07/2010 : 16:06:20
|
Det kunne da være sjovt at have en airline pilot ved siden af. Spørgsmålet er om man får præstations angst når man har sådan en professionel siddende ved siden af. 
Jeg vil også gerne have kontakt til nogle der vil med på flyvetur fra Roskilde. Men lærer rigtig meget af at sidde i højre sæde og så kan man vel få nogle gode tips når man selv flyver. Jeg har også selv skolet i udlandet og har efterhånden 14 timer fra Roskilde. I er velkomne til at skrive til mig.
Hilsen Lars
|
 |
|
|
Rosenberg

Denmark
Skrevet - 20/07/2010 : 01:39:13
|
| Nu kender jeg 8899, og ved at han ikke bidder, så ham kan man roligt flyve en tur med;) -SUPER idé med lidt oplevelses-deling;) God tråd! |
 |
|
|
flydoc

Denmark
Skrevet - 20/07/2010 : 08:38:16
|
Så er det da visst nu der skal oprettes en " flyv-med-rubrik " her på pilots
|
 |
|
|
KAP

Denmark
Skrevet - 20/07/2010 : 09:24:56
|
Det er jo fantastisk som folk finder sammen her. Tænk at der er så mange piloter, der har svært ved at finde nogen at flyve sammen med.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at det er det vi bruger en masse af vores tid på i flyveklubberne ude omkring i landet. At mødes, snakke flyvning, og flyve sammen.
I Roskilde er der selvfølgelig Roskilde Flyveklub, men hele landet er dækket at store og små klubber med varierende omfang af klubaktiviteter, men det er under alle omstændigheder en rigitg god mulighed for at lære andre piloter at kende og trække på deres erfaringer.
Man kan finde en liste over klubber på DMU's hjemmeside www.flyvdmu.dk.
Der er mange fordele ved at være medlem af en klub, men at lære andre at kende, er bestemt en af de vigtige.
KAP Formand for Randers Flyveklub og medlem af DMU bestyrelse. |
 |
|
|
KennethK

Denmark
Skrevet - 20/07/2010 : 13:48:58
|
Hej!
Jeg melder mig også gerne på banen, som ny PPL pilot der mangler ligesindede, at dele oplevelsen med. Har ganske få timer efter hjemvendelse fra USA og vil også gerne starte stille og roligt med først kortere og så længere navigationsture i DK. Vil jo gerne lidt længere end rundt om flagstangen ! 
Jeg bor i Esbjerg og har mulighed for, at leje en Piper PA28 i området.
Håber at høre fra nogen! |
 |
|
|
MAS

Denmark
Skrevet - 20/07/2010 : 14:15:22
|
Hej KennethK, Hvad er det for en PA28 du kan leje i Esbjerg? Den kunne jeg også have interesse i, hvis den er tilgængelig for offentligheden.
/MAS |
 |
|
|
8899

Latvia
Skrevet - 20/07/2010 : 18:55:07
|
....Jamen alle !
Lad os da komme igang med at arrangere nogle flyvninger, som tilsvare vores ønsker, hver især!
Og forinden så lad os da lige slå et par ting fast:
- Der er ingen der taber ansigt. Vi skal ud at hygge os, bytte visdom og måske lære lidt på det fede måde - erfaren som uerfaren - Nobody is perfect 
- Hvedstrup, det er ikke en flyveprøve, så præstationangsten gemmer vi til på lørdag, hjemme hos Lillemor! 
- Jeg bidder bestemt ikke, som Rosenberg (det skulle da lige være næste gang vi mødes til en gang squash) allerede har fastslået. Hvis vi ikke skal have det sjovt når vi flyver, så skal jeg ikke med! 
Håber at høre fra jer...
8899
 |
 |
|
|
Kaj Christensen
Denmark
Skrevet - 20/07/2010 : 21:03:33
|
Da det nu viser sig at være en glimrende ide', så hvad med at vi samles i de respektive lufthavne, delte tlf.nr., arrangerede leje af fly, hvem skal man flyve med o.s.v.?
Hvem kan evt. i Roskilde og hvornår? |
 |
|
|
JJMikkel

Denmark
Skrevet - 20/07/2010 : 21:24:42
|
Rigtig god ide at mødes personligt i vores respektive lufthavne.
Jeg tænker på om ikke det er oplagt også at organisere os på nettet.
Da de fleste unge nu om dage kender til facebook har jeg altså oprettet en åben gruppe der hedder Wingman, hvor jeg tænkte vi kunne skrive sammen og arrangere play-dates.
Jeg synes det ville være en rigtig god ide at alle der har vist interesse for tanken, meldte sig ind i gruppen.
Mvh Mikkel. |
 |
|
Emne  |
|