Menu:  Forsiden |  Artikler |  Forum |  OY-register |  Links |  Kalender | Fly til salg |  Om Pilots.dk

Danish Aviation Forum
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Information
 Luftfartsjura
 spiritusdom
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter  Emne Næste emne  

TylerD

Denmark

Skrevet - 15/07/2010 :  13:44:12  Vis profil  Svar med kopi af besked
Jeg kunne ikke finde et tidligere emne slået op omkring det her.

Min historie: Jeg er en ung mand i 20'erne med pilot drømme. Jeg havde tænkt mig at søge ind på drømme uddannelsen i det kommende år men står i en vanskelig situation. For 4 måender siden blev jeg stoppet af politiet, pga. spiritus kørsel med en promille på 1.35. Det resulterede frakendelse af mit kørekort i 3 år.
Det er første og sidste gang en hændelse af den slags skal ske i mit liv, men selvom jeg fortyder det nu hjælper det desværre ikke for mig i fremtiden.. en klods om benene!

1. Det vil ikke stå i min private straffeattest.
2. Det vil stå i min Offentlige straffeattest tilgængelig for politiet og myndighederne i 10 år.

Jeg havde tænkt mig at søge ind på uddannelsen i dk, men er også åben for at tage den i udlandet hvis der er håb for det.
For at blive optaget på en skole i dk, kræver det at du har beståer deres optagelses prøve samt en gyldig HAVNEKORT og en gyldig Medical Class 1.

Jeg har talt med slv, de nævnte at have set tidligere sager som min gå igennem, Med en yderligere test for at få en medicall class 1.

men et havne kort blev udstedt af politet.

Lidt mere konkret, Mit spørgsmål til jer derude: Om i har en ide om hvor jeg står henne i systemet? Det om at få et havne kort overhovedet er en mulighed? måske også medical class 1. og mulighederne for at tage uddannelsen i udlandet?

Tak på forhånd
med venlig hilsen Fernando.

IKE

Skrevet - 15/07/2010 :  14:34:37  Vis profil  Svar med kopi af besked
Personligt tror jeg ikke det er under uddannelsen, du vil opleve problemer. Det er mere, når du skal søge arbejde - her bliver der i langt det fleste tilfælde spurgt ind til, om man har været involveret i en spiritus dom.

/IKE

Til toppen af siden

loevevang

Denmark

Skrevet - 16/07/2010 :  08:38:18  Vis profil  Svar med kopi af besked
Jeg har kun den viden at frakendelseperioden er ens for kørekortet og certifikatet.

IKE skriver er det mest problematiske selskabernes udvælgelses kriterier.

Ordet MINESOTA kur ikke et totalt ukendt ord i pilotkredse. Men grundet det nuværende pilotoverskud, vil jeg være bekymret for dine muligheder.

Prøv at kontakte Cimber eller SAS. Jeg er sikker på de giver dig et helt ærligt svar.

Held og lykke
Til toppen af siden

LeadingEdge

Denmark

Skrevet - 16/07/2010 :  09:44:42  Vis profil  Svar med kopi af besked
Jeg kan mindes, at der på ansøgningen til medical-beviset spørges til sådanne tidligere forhold. Det er formentlig igennem denne vej at Statens Luftfartsvæsen vil blive gjort opmærksom. Derfor kunne det eventuelt være en fordel at tage kontakt til dem for at få afklaret problemstillingen på forhånd.
Til toppen af siden

gumme

Skrevet - 16/07/2010 :  17:55:18  Vis profil  Svar med kopi af besked
Her lidt til emnet.

http://www.slv.dk/Dokumenter/dsweb/Get/Document-1018/Overtrædelser%20af%20luftfartslovgivningen.pdf

Og

http://www.slv.dk/Dokumenter/dsweb/Get/Document-5780/6_03,%206.%20udg.pdf

PKT 3.4

SÅ det er lidt gummi indbygget i lovgivningen på området. Det hviler lidt på er skøn ved SLV.

Rettet af - gumme on 16/07/2010 18:07:15
Til toppen af siden

DIS

Sweden

Skrevet - 16/07/2010 :  18:11:06  Vis profil  Svar med kopi af besked
Det får sandsynligtvis ikek betydning for dit certifikat - medmindre du er alkoholiker.

Ved udstedelse af medical skal de nok tage lidt flere tests for at sikre, at du ikke er alkoholiker. Er du ikke det, bør du ikke have problemer.

En anden sag er når du så har certifikat og skal søge arbejde...
Til toppen af siden

TylerD

Denmark

Skrevet - 19/07/2010 :  13:30:27  Vis profil  Svar med kopi af besked
Jeg siger mange Tak for jeres svar.

Jeg har talt med:
Slv om medical class 1.
Id-kontoret om udstedelse af et havnekort (Gældende for Kastrup-lufthavn kun).

Deres svar til min spiritus-dom: Det vil ikke have nogne betydning hvis det er den eneste forseelse begået kriminelt.
Jeg kan blive inkaldt til yderligere tests for at få min medical cl. 1. og for udstedelse at et havnekort (id-kort) i den pågældende lufthavn skulle der heller ikke vise sig at være et problem.

Jeg håber ikke der er hold i hvad loevevang skriver, isåfald er han meget velkommen til at pm, for henvisning til en der kan hjælpe mig med dette. Jeg siger tusinde tak på forhånd

Den pågældene lufthavn jeg har talt med har set sager som min gå igennem, så et arbejde skulle ikke helt være umuligt i Danmark.

Hvis der er nogen der er har kendskab til hvad skolerne i udlandet siger til spiritus-dom er de meget velkommen til at svare på indlægget.

Det er nok svært at komme i arbejde hvis man er i min situation, men det er noget jeg brænder for så jeg har valgt at satse fuldt ud.
-Fernando
Til toppen af siden
   Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Snitz Forums 2000
Copyright © 2004 Pilots.dk - Kontakt os