| Forfatter |
Emne  |
|
|
NIS

Denmark
Skrevet - 15/07/2010 : 14:03:35
|
Hej alle
Jeg er kommet i den meget uheldige situation at mit PPL er udløbet, var 100% sikker på at det var den 30/7, men var så desværre den 30/6. Jeg har CPL og ME-IR, men jeg har ikke fløjet 12 timer på SEPL de sidste 12 mdr. Jeg har forstået at jeg er skal op til en ny skill test med en kontrollant fra SLV. efter jeg er blevet indstillet af en skole. Det lugter langt væk at det kommer til at blive dyrt. mener vist at Skill testen alene er 6700 kr plus fly leje.
Jeg har hørt at man kan få det fornyet, efter det er udløbet hvis man tager til tyskland og flyver en tur med en instruktør, der behøver det ikke være en kontrollant. Det lyder meget billigere, men er der nogen herinde der har hørt om det? eller som kender noget til det?
Ellers må jeg jo ud med pengepungen.
Dennis |
|
|
drzee

Denmark
Skrevet - 15/07/2010 : 14:49:19
|
Hej,
jeg vil forslå dig at ringe til min gamle instruktør "Heiko" nede på Flensborg flyveplads.
Hør hvad han siger - i tyskland er reglerne sådan som du siger, man skal bare have fløjet med en certificeret instruktør og lave et proficiency check. Jeg skal selv ud med "Heiko" da mit certifikat også udløber snart.
Det er i Tyskland ikke noget problem at dit certifikat er udløbet hvis du ikke er meget langt over datoen.
Det kan jo være du skal overføre dit certifikat til Tyskland ... det koster kun ca. 50 Euro hvert andet år at have certifikatet der.
Hvis du emailer mig direkte skal du få Heiko's nummer - er lidt imod at poste folks numre sådan offentligt. |
 |
|
|
NIS

Denmark
Skrevet - 15/07/2010 : 15:51:13
|
Hej drzee
Jeg har sendt en PM til dig.
Dennis |
 |
|
|
KAP

Denmark
Skrevet - 17/07/2010 : 11:39:03
|
Hvad skal du med et current PPL, hvis du har et CPL?
KAP |
 |
|
|
JEP

Denmark
Skrevet - 17/07/2010 : 12:33:25
|
| Det er vist SEPL-ratingen, der er problemet. |
 |
|
|
mcbain

Denmark
Skrevet - 17/07/2010 : 13:04:47
|
Kopi af besked: Hvad skal du med et current PPL, hvis du har et CPL?
KAP
Du kan heller ikke have begge dele på en gang.... |
 |
|
|
KAP

Denmark
Skrevet - 17/07/2010 : 20:36:55
|
Well - Dit SEP på dit CPL er udløbet og du har ikke timerne og instruktørtimerne.
Jeg mener reglerne er ens i alle JAR/EASA lande, så du er nød til at tage et nyt Proficient Check (PFC).
Det er kan variere i de forskellig lande er hvordan det lokal SLV administrere eksaminers. I Danmark involvererr det vist alt SLV at booke en test, men i Tyskland er det muligvis nemmere at finde en instuktør med eksaminerrettigheder og lave en aftale med ham.
Men et PFC det ender det nok med under alle omstændigheder.
KAP |
 |
|
|
Icairo

Denmark
Skrevet - 17/07/2010 : 21:46:07
|
Hvis man har passeret udløbsdato for SEP paa skill-kortet skal man op til en skilltest med en SLV kontrollant uanset om man har de 12 timer de seneste 12 mdr (tåbelig regel der burde afskaffes) !! Hvis ikke man havde passeret denne dato var det nok med et PFC hos en flyveskole !
Dette har vaeret en dyr lektion for mange allerede og nogen får måske aldrig certifikatet igen (jeg kender flere tilfaelde).
Det er meget sansynligt at dette i Tyskland er muligt med et PFC i stedet for en skilltest, (med en godkendt examiner lokalt), idet meget er lettere og billigere i Tyskland i denne forbindelse.
Dette ville være en god mulighed for dem der er gaaet i "fælden" som SLV/ EU / EASA har udlagt. |
Rettet af - Icairo on 19/07/2010 10:38:05 |
 |
|
|
Loubet

Germany
Skrevet - 19/07/2010 : 10:54:14
|
Udløbet SEP (land)
Det er ganske rigtigt at hvis ratingen Sep (land) er udløbet, skal der bestås en "skill test".
I Danmark kan en sådan skill test kun bestås gennem SLV efter indstilling fra en skole. ( pris ca 25K).
I andre EASA lande, f.eks Tyskland skal man også bestå en "skill test" hos en authorised examiner.
Du gør altså følgende. Flyver skoleflyvning på vej til Flensburg, og går derefter op til en skill test med en tysk " Jar Fcl" godkendt examiner.
Herefter får du gennem SLV din SEP (Land) rating fornyet.
Trods flere forespørgsler og forslag har det endnu ikke været muligt at få samme regler i DK som i andre EASA lande.
MVH Loubet |
 |
|
|
JEP

Denmark
Skrevet - 19/07/2010 : 11:30:18
|
| Jeg tror ikke SLV går med til at genudstede en SEPL-rating på baggrund af test med en tysk CRE (Class Rating Examiner) - jeg er ret sikker på, man er nødt til at "flage ud" til tysk certifikat. |
 |
|
|
Icairo

Denmark
Skrevet - 20/07/2010 : 00:41:40
|
Saa maa man jo "flage ud" så man kan spare ca 20.000+ DKK, hvis det er nødvendigt . De regler er jo vanvittige i DK (økonomisk set).
Jeg er fristet til at forslå SLV - som en venlig service - at udsende en SMS reminder 3 mdr før udloeb af SEP, de fleste har meget andet andet at tænke paa.
Selv min frisør kan finde ud af at sende en reminder på SMS !!
|
Rettet af - Icairo on 24/07/2010 00:26:08 |
 |
|
|
c172airforce

Skrevet - 20/07/2010 : 01:11:43
|
Kopi af besked: Oprindelig indsendt af JEP
Jeg tror ikke SLV går med til at genudstede en SEPL-rating på baggrund af test med en tysk CRE (Class Rating Examiner) - jeg er ret sikker på, man er nødt til at "flage ud" til tysk certifikat.
Det er ikke altid nok at tro :-) Det er i givet fald ikke SLV der fornyer din SEPland, men den tyske Eksamineer Der blot meddeler DK SLV at din SEPland er fornyet. Tyskland følger blot JAR reglerne.
Som med alt andet....tolker det Danske SLV *altid* reglerne hårdest muligt.
Et andet eksempel. I Danmark, hvis din SEPland er udløbet, (blot med èn dag) skal du bestå en skilltest (med en SLV kontrolant) efter at du er indstillet af en FTO (eller registreret facilitet) og det er denne FTO der afgør hvor megen træning du skal ha før de vil indstille dig. Med Engelsk JAR certifikat kan din SEPland være udløbet i op til 5 år.. Du er selv ansvarlig for din træning og skal derefter bestå en skilltest med en UK CAA *godkendt* kontrolant, og ikke nødvendigvis en UK CAA ansat kontrolant..... og det er helt efter JAR reglerne.
Så jo, SLV gør hvad de kan for at Danske certifikat indehaverer bliver kørt *hårdest* muligt...og det koster en bondegård i Danmark at gå til en Skilltest.... hvilket det *ikke* gør i Tyskland og UK  Man skulle ikke tro vi alle boede i samme JAR land  |
 |
|
|
lasse_hvass

Denmark
Skrevet - 21/07/2010 : 23:59:59
|
Er der evt. nogen der ved hvorledes denne procedure foregår hvis certifikatet er udstedt af UK-CAA?
(Jeg ved naturligvis jeg blot kan ringe til dem, men spørger nu herinde alligevel)
Mvh. Lasse |
 |
|
|
c172airforce

Skrevet - 22/07/2010 : 01:45:20
|
Kopi af besked: Oprindelig indsendt af lasse_hvass
Er der evt. nogen der ved hvorledes denne procedure foregår hvis certifikatet er udstedt af UK-CAA?
Dejlig nemt. Henvend dig til en FTO der har tilknyttet en Examineer, medbring denne formular...og læs den selv igennem. http://www.caa.co.uk/docs/33/SRG1119.pdf
Bestå....og wupti...så har du din SEPland tilbage.
|
 |
|
|
apm
Kazakhstan
Skrevet - 05/08/2010 : 15:46:55
|
Hej C172 Airforce, Det ser jo nemt ud, men det vil selvfølgelig være nemmere i Tyskland. Men hvem har kontaktnumre til både Tyskland og England?
Mvh Allan Møller |
 |
|
|
c172airforce

Skrevet - 06/08/2010 : 01:04:13
|
Kopi af besked: Oprindelig indsendt af apm
Hej C172 Airforce, Det ser jo nemt ud, men det vil selvfølgelig være nemmere i Tyskland. Men hvem har kontaktnumre til både Tyskland og England?
Man kan ikke få alt serveret på et sølvfad  |
 |
|
|
Icairo

Denmark
Skrevet - 06/08/2010 : 02:19:38
|
Du kan kontakte Heiko Harms i Flensborg, han er examiner i deres flyveskole, her er link til Clipper Aviation Flensburg:
http://www.clipper-aviation.de/ueber-uns/kontakt
Jeg er klar over at det er vandfly, men de har ogsaa landfly, og han kan forny dit SEP paa skillkortet.
|
 |
|
|
apm
Kazakhstan
Skrevet - 08/08/2010 : 13:33:04
|
| Tak for svar |
 |
|
|
mjohansen

Denmark
Skrevet - 17/08/2010 : 17:10:54
|
Hvad tager Heiko så for en skill test?
|
 |
|
|
Icairo

Denmark
Skrevet - 17/08/2010 : 20:40:09
|
Kopi af besked: Oprindelig indsendt af mjohansen
Hvad tager Heiko så for en skill test?
Du kan jo ringe og spoerge ham ! Hans nummer fremgaar af den link jeg posterede tidligere. |
 |
|
| |
Emne  |
|