Menu:  Forsiden |  Artikler |  Forum |  OY-register |  Links |  Kalender | Fly til salg |  Om Pilots.dk

Danish Aviation Forum
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Debat
 Operational matters
 Hvor køber man olie billigst?
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

resen

Denmark

Skrevet - 20/07/2010 :  10:16:49  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej alle flyejere.

Er der nogen her der ved hvor man kan bestille "billig" olie til flyveren?

- der er jo ingen grund til at betale fuld pris hvis man kan få det billigere ved blot at bestille et andet sted

IBO

Skrevet - 20/07/2010 :  11:45:35  Vis profil  Svar med kopi af besked
Proev BP
Til toppen af siden

CRO

Denmark

Skrevet - 20/07/2010 :  12:12:38  Vis profil  Svar med kopi af besked
Ja, hehe... hvis flyet feks er sådan ét her:

http://i.ytimg.com/vi/a-nkC9oFimo/0.jpg

...så ved jeg et sted, hvor du sikkert kan samle lidt op uden beregning.

Til toppen af siden

DID

Denmark

Skrevet - 22/07/2010 :  10:16:59  Vis profil  Svar med kopi af besked
Det ser ud til at det billigste må være i UK, hvor jeg har fundet:

http://www.am-oils.co.uk/aviation.htm

Som tager £140 for 24 flasker (quarts). Men der står ikke noget om delivery til DK, kun at Mainland UK er inkluderet i prisen. Det kunne være han skulle have en mail.

Ellers er der flightstore.co.uk som sælger kasse af 12 stk til £72,99 af samme (15W 50), men de tager så £18,99 for fragt op til 30 kg til DK, så hvis man bestiller 2 x 12 flasker ender man på £184 (med fragt) dvs. ca. 1600 kr, dvs 66 kr pr flaske.

Hvad koster det i de danske "fly-værksteder", eller hvor man nu køber sådan noget?
Til toppen af siden

Ricard Matzen

Denmark

Skrevet - 22/07/2010 :  10:57:20  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej resen, - inden du kommer for langt ud i fancy projekter, prøv lige EKRS benzin. TOTAL single grade 80 og 100 - (både alm. mineral og selvrensende) kr 45 samt multigrade 15W/50 kr 65, alle kr/liter ex. moms. Se vor hjemmeside:

http://www.ekrs.dk/ekrs_benzin.htm

Mvh RIK
Til toppen af siden

Benny

Denmark

Skrevet - 25/07/2010 :  13:09:50  Vis profil  Svar med kopi af besked
Ricard, jeg ville ønske andre flyvepladser havde en lige så klar og tydelig skiltning af pris som EKRS. TAK ! - Det kan ikke gøres meget bedre.

Jeg har lige fået regningen for sidste tankning på EKVH: Kr. 18,49 pr. liter. Men så har jeg derudover også kun betalt 1000 kr til kommunen for at få lov til at tanke (have et kort til tanken)
Til toppen af siden

Ricard Matzen

Denmark

Skrevet - 26/07/2010 :  23:20:40  Vis profil  Svar med kopi af besked
Benny, - tak for de smukke ord. Det var altså af nødvendighed vi oprettede en erhvervsdrivende forening på EKRS med det formål at sælge avgas og flyolie - en flyveplads uden benzin er ikke en rigtig flyvepads.

Vi fik overdraget anlægget uden beregning af BP i 2005, vi følger AirBP's listepris og har 1,00 kr/l bonus til produktansvarsforsikring og div. adm. udgifter. Vi kan få økonomien til at hænge sammen på alm. klubmæssig ulønnet basis. Kunne klubben på EKVH ikke gøre det samme.

Mvh RIK
Til toppen af siden

Benny

Denmark

Skrevet - 27/07/2010 :  22:23:09  Vis profil  Svar med kopi af besked
Jeg ved det var på tale, dengang BP ville ud af markedet, men på det tidspunkt kunne klubberne på pladsen (3 stk) ikke finde en model der ville fungere.

Set i bakspejlet, og med de avancer kommunen beregner sig, så skulle der måske være tænkt anderledes.

Synd at brugerne af pladsens tankanlæg ikke må få at vide hvad prisen er FØR de tanker. Nogle gange lægger kommunen "kun" 2 kr pr. liter på prisen - men ind imellem er tillægget betragteligt større.

Det giver så et dækningsbidrag på 2-500 kr pr. tankning til kommunen
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Snitz Forums 2000
Copyright © 2004 Pilots.dk - Kontakt os