|
BEMÆRK: Du skal være registreret for at kunne sende et svar. For at registrere, klik her . Registrering er gratis!
|
| E M N E H I S T O R I K |
| MadsPape |
Posteret - 06/04/2012 : 07:33:56 Hej alle sammen.
Om små 2 uger tager jeg på et kort visit til Florida for at besøge et par JAA skoler, inden jeg forhåbentlig starter hos én af dem til efteråret. Jeg har allerede lavet aftaler med EFT og har sendt en mail til Naples Air Center men vil gerne vide, om I kan anbefale andre skoler jeg bør besøge, når jeg alligevel er at finde på de kanter? Min drøm er, som så mange andre håbefulde unge mennesker herinde, at sidde forrest i et passagerfly. Det er derfor ikke ”bare” et PPL, jeg skal over at erhverve mig. Det skal derfor være skoler der tilbyder den fulde pakke for europæere, der gerne vil finde sig et job i Europa efterfølgende.
På forhånd mange tak!
Med Venlig Hilsen Mads Gustav Pape
|
| 12 S E N E S T E S V A R (Sidste først) |
| HOL |
Posteret - 26/04/2012 : 07:38:23 Jeg ved ikke om det er relevant for tråden. Men jeg følger med og udover skolerne i Naples har jeg også kigget på EASA i Orlando Beach. Er der nogen der har erfaringer med den skole? Jeg kan ikke finde nogen info om skolen.
Mvh Kristian |
| GoldenStripes |
Posteret - 26/04/2012 : 05:08:45 Kopi af besked: Oprindelig indsendt af MikkeK
Kopi af besked: Oprindelig indsendt af GoldenStripes
Hej Mads,
Sørg for at få set så mange skoler som muligt mens du er derovre. Du vil modtage en I20 formular, som er underskrevet af en School Official eller lignende på den skole hvor du uddanner dig. Den skal du medbringe på ambassaden for at få udstedt et M1 eller F1 visum, og du kommer ikke ind i landet uden en sådan. Man kan derfor, (så vidt jeg er orienteret, så ret mig hvis jeg tager fejl) ikke bare uden videre skifte skole herovre. Jeg arbejder selv herovre på en flyveskole, og jeg er super glad for det valg jeg tog. Landet er som skabt til general aviation :)
Held og lykke med det hele!
Jamen så vil jeg da rette på dig, Du kan de første 6 mdr skifte skole på dit I20 visum (det er det man får når man er elev i USA) jeg kan igen kun udtale mig om EAA, der fik jeg det med det samme "FEDEX" HUSK at bestille i god tid til dit ambassaden besøg.
I20 er ikke et visum - det er en form under SEVIS systemet der knyttes til et visum. Visummet er i princippet underordnet saa snart du er inde i landet. Her er det din I20 der gaelder, og du skal altid have en gyldig I20 paa dig som flyveskole-elev medmindre du hourbuilder eller andet der ikke kraever andet end turistvisum.
Du har ret i, at flyveskolerne med kort tids varsel kan sende en I20. Men det du siger er, at hvis du skifter skole indenfor de foerste 6 mdr kraever det udelukkende en ny I20 fra den nye skole, og ikke en tur omkring dk for et nyt visum ogsaa? |
| MikkeK |
Posteret - 21/04/2012 : 22:56:54 Kopi af besked: Oprindelig indsendt af GoldenStripes
Hej Mads,
Sørg for at få set så mange skoler som muligt mens du er derovre. Du vil modtage en I20 formular, som er underskrevet af en School Official eller lignende på den skole hvor du uddanner dig. Den skal du medbringe på ambassaden for at få udstedt et M1 eller F1 visum, og du kommer ikke ind i landet uden en sådan. Man kan derfor, (så vidt jeg er orienteret, så ret mig hvis jeg tager fejl) ikke bare uden videre skifte skole herovre. Jeg arbejder selv herovre på en flyveskole, og jeg er super glad for det valg jeg tog. Landet er som skabt til general aviation :)
Held og lykke med det hele!
Jamen så vil jeg da rette på dig, Du kan de første 6 mdr skifte skole på dit I20 visum (det er det man får når man er elev i USA) jeg kan igen kun udtale mig om EAA, der fik jeg det med det samme "FEDEX" HUSK at bestille i god tid til dit ambassaden besøg.
|
| GoldenStripes |
Posteret - 19/04/2012 : 04:22:50 Hej Mads,
Held og lykke med det hele! |
| MadsPape |
Posteret - 14/04/2012 : 07:52:05 Kopi af besked: Oprindelig indsendt af DGA
Du kan ringe til mig på 30378173
Jeg er på backpackerrejse i Kina i øjeblikket og kommer ikke hjem til Danmark, inden jeg skal besøge skolen. Så kan jeg få en e-mail i stedet? (problembarn, jeg ved det godt! :b ) |
| DGA |
Posteret - 10/04/2012 : 19:40:40 Du kan ringe til mig på 30378173 |
| MadsPape |
Posteret - 10/04/2012 : 12:05:12 ... Nu har jeg så lige opdaget, at jeg ikke kan sende en privatbesked til dig. Jeg kan i hvert fald ikke lige hitte ud af hvordan. Er der en anden måde, man kan få fat på dig? |
| MadsPape |
Posteret - 10/04/2012 : 12:02:36 Mange tak for Jeres svar! Det giver da bestemt stof til eftertanke, når man hører så meget dårligt om NAC.. Jeg har nu skrevet en mail til EAA, og håber de vil se mig inden så længe. I den forbindelse vil jeg da meget gerne have kontakt i et par af danskerne, så jeg sender lige en privatbesked til dig DGA.
|
| DGA |
Posteret - 07/04/2012 : 21:53:13 MikkeK - Kunne ikke have sagt det bedre selv! |
| MikkeK |
Posteret - 07/04/2012 : 09:09:20 http://www.skystead.com/
Her er EAA hjemme side.
Jeg har også været på de 2 EAA/NAC skoler kom igennem mit PPL og IR på FAA minimum´s krav. Jeg tog mit ME på NAC hvor jeg brugte næsten det samme som et PPL koster hos EAA.(alt for dyrt)
Jeg mener at NAC driver rov på deres elever og lever højt på deres JAA certifikater. Deres ATPL var godt da jeg var der.
Hos EAA slipper du for at skulle lugte til 7-8 ildelugte katte der har det med at forurette deres naturlig gang ude i front disken eller brække sig over de "cans" du skal bruge når der skal flyve..
Hos EAA er der et skema så du ved flere dage i forvejen ved hvornår og hvad du skal når du skal flyve...NAC du er heldig hvis du ved det dagen forinden.
Hos EAA behandler de dig med respekt som man bør gør overfor en betale kunde. Hos NAC er de behagelige indtil du har skrevet under på kontrakten så starter dit livs værste mareridt hvor det drejer sig om at pumpe dig for penge.
Forsikringen hos EAA er $30 for 6mdr Hos NAC er den $3 pr time (et PPL er min. kravet 35t, så du betaler forsikringen 3½gang hos NAC)
hvis jeg skulle starte forfra så vil jeg stadig vælge EAA og køre hele forløbet igennem der, tag til en af de kendte skoler i EU for at tage mit ATPL der, og derefter konvertere alle mine FAA certifikater
Nu kommer der nok en og skriver det kan du ikke hvis skolen ikke er JAA godkendt, det kan du godt. Der er en i Danmark som er ansat af NAC til at fortrylle unge til at binde sig til NAC. Han har aldrig været elev der, mit råd som gammel elev er HOLD DIG VÆK!
|
| ahe |
Posteret - 06/04/2012 : 22:36:08 Dvs en c152 koster 95$+fuel charge (20$) + forsikring 3$ ved NAC - ialt 118, og så instruktør til 79$ - eller i alt pr flyvetime 197$.
Det er mere end dobbelt pris siden jeg var der i 2005 - overraskende.
Priserne er jo også steget meget herhjemme, men vel lige knap fordoblet for skoling der ikke(?) betaler benzinafgift?
Instruktørene på de skoler er jo ofte nyuddannede med lidt erfaaring, for den samme pris 79$ kan man jo skole med en yderst erfaren instruktør herhjemme - eks ved lenair.
Lidt ved siden af emnet, men for PPL ville jeg nok ikke tage derover i dag. Mht fuld trafikflyver så kunne det vel næsten betale sig at gå FAA vejen og konvertere senere, i hvert fald så længe priserne er så meget højere for JAA timerne.
Mvh |
| DGA |
Posteret - 06/04/2012 : 16:14:49 Hej Mads
Først og fremmest, glæd dig til det eventyr! Jeg har selv taget det meste af min uddannelse i USA! Og har et par erfarringer du måske kunne drage nytte af.
1. Drop Naples Air Center. Du bliver kun skuffet. Jeg har selv gået der, og servicen stinker! Det eneste der er godt på den skole er deres ATPL-teori forløb, som tilgengæld er ret godt efter min overbevisning. Men det er også en anden del af skolen. Jeg er næsten lige kommet hjem fra Naples. De havde ingen instruktører og jeg endte med at skifte "skole". Der er sikkert mange der har positve ting at sige om skolen, men mange har dårlige erfaringer. De har en speciel kontrakt du indgår på skolen, som "binder" dig til skolen og når du først har indbetalt pengene, er løbet kørt og du er stavnsbåndet til skolen.
2. Jeg endte med at skifte til den skole som hedder Europe-Amercian Avtion i Naples, som er en skole som har et rigtig godt omdømme. De flyver med nyere DiamondStar DA40 og deres program virker dyere end Naples Air Ceneter og EFT. Men men... Naples air center giver dig alle priser Brutto. Så du skal Fuel Surcharges oveni på 19 dollar pr flyvetime. Priserne på deres netside passer ikke. De skriver at det koster godt 9000 dollar at tage Instrument delen, men i praktisk koster det de fleste på skolen et sted imellem 15.000-20.000 dollar. På Europe American Aviation giver de dig alle priser Netto og har kun et Fuel surcharge på 8 dollar/time. Jeg endte med at betale 10.000 dollar for min IR på Europe American, også flyver man langt nyere Glass Cockpit fly (DA 40, super fedt fly!). Skolen har også et JAA program som hedder JAA-direct. Der er et par danskere på skolen du kunne snakke med. Skolen ligger som nabo til naples air center.
3. Du kunne også gøre sådan her: tage din FAA PPL og FAA IR på en skole, skifte til NAC for at tage din JAA ATPL ( skal være indenfor de første 6 måneder af dit visum, ellers skal du hjem og lave et nyt). Dernæst tage hjem til DK og konverter dit ATPL og flyve din CPL i DK! Så få du dansk licens til en trejdedel af det som det koster at tage det i DK. Kræver lidt mere strukturering dog.
4. Det bedste råd jeg kan give dig er: STOL IKKE PÅ PRISERNE PÅ FLYSKOLERNES HJEMMESIDER!!!!!! De er stærkt vejledende og på de fleste skoler opgør de deres priser eksl. følgende: - Fuel Surcharge (8-20 dollar pr engine pr time) - Diverse bøger - Forsikring (3 dollar/ timen) - Leveomkostninger: Husleje=600-1000$ pr måned, mad og bajer samt andre leveomkostninger - Ekstra timer. Med mindre du færdiggøre dine certifikater på minimumtid, så skal du regner med 10-30% flere timer end planlagt. Det er meget forskelligt fra skole til skole. På Naples air center når du tager din IR flyver du en del af dette forløb i en meget dyr Cirrus (omkirng 400$ i timen med instruktør) og hvis du skal gentage nogle af disse lektioner, løber det hurtigt op. På Europe American Aviation var de meget gode til at tilrettelægge min IR så jeg blev færdig på minimum timer, så det er meget forskelligt fra skole til skole.
Min erfarring med skolerne i USA, så ville jeg helt klart anbefale at du valgte Europe American Aviation.
Håber det hjalp. Jeg kender rigtig mange derover nu, hvis du vil i kontakt med dem så send mig en privatbesked, så får du mit telefonnummer.
Ps. At tage min pilotuddannelse i USA har været det fedeste på godt og ondt, en fantastik oplevelse som jeg aldrig vil være foruden! Glæd dig!
|
|
|
|