Menu:  Forsiden |  Artikler |  Forum |  OY-register |  Links |  Kalender | Fly til salg |  Om Pilots.dk

Danish Aviation Forum
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Debat
 Privatflyvning
 Privattur til Torp (ENTO )
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

moe

Denmark

Skrevet - 23/07/2010 :  16:14:37  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hejsa,

Jeg har forgæves forsøgt at finde pris på landings/startafgift på Torp (ENTO) samt pris for parkering (4 dage). End ikke et telefonopkald fundet i AIP Norge gav mig andet end tilladelse til at komme de ønskede dage(PPR).

Flyet er en TB20 og har MTOM på omkring 1,5t. IFR fra/til Roskilde (EKRK) er plan A.

S.U. asap...

VON

Denmark

Skrevet - 23/07/2010 :  17:13:08  Vis profil  Svar med kopi af besked
Her er vist noget brugbart
http://www.torp.no/Files/29C12F-2009D_2010_Takstregulativ.pdf

Godt nok lidt pebret parkeringsafgift...
Til toppen af siden

KAP

Denmark

Skrevet - 23/07/2010 :  18:03:14  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hvis det er Oslo du skal til, er Kjeller (ENKJ) et meget bedre valg. Med bus/tog er du i centrum på 30-40 minutter.

Ellers er Jarlsberg, Skien eller Notodden også muligheder.

KAP
Til toppen af siden

moe

Denmark

Skrevet - 23/07/2010 :  19:18:29  Vis profil  Svar med kopi af besked
Tak VON,

Lige hvad jeg søgte. Landing i Torp er dermed aflyst.
Deres afgifter er skyhøje og især parkeringsafgiften er jo næsten direkte morsom. Forklaringen må næsten være at de er ganske enkelt ikke interesserede i for meget GA.

KAP;
Tak. Jeg skal til Svarstad/Lardal. Jeg prøver at se på dine flyvepladsforslag. Det skal være en plads med lidt elektriske hjælpemidler så den også kan findes i det norske sommervejr ;) - Banen skal desuden også kunne tåle vand samt en lang landing...

Vh. herfra

Til toppen af siden

fly jac

Denmark

Skrevet - 23/07/2010 :  19:26:42  Vis profil  Svar med kopi af besked
Kopi af besked:
Oprindelig indsendt af moe

Tak VON,

Lige hvad jeg søgte. Landing i Torp er dermed aflyst.
Deres afgifter er skyhøje og især parkeringsafgiften er jo næsten direkte morsom. Forklaringen må næsten være at de er ganske enkelt ikke interesserede i for meget GA.

KAP;
Tak. Jeg skal til Svarstad/Lardal. Jeg prøver at se på dine flyvepladsforslag. Det skal være en plads med lidt elektriske hjælpemidler så den også kan findes i det norske sommervejr ;) - Banen skal desuden også kunne tåle vand samt en lang landing...

Vh. herfra

Tjek http://www.norskeflyplasser.no/. Har for ca en måned siden landet i EVJE. Gratis og ganske udemærket. Tjek også norsk aip http://www.ippc.no/norway_aip/current/main.html. Takstregulativet er så vidt jeg husker gældende for alle større pladser, men man kan købe et landingskort der giver fri landing alle steder for ca 700 nkr der gælder i en uge.

God tur,
/Mads
Til toppen af siden

OY-VKG

Denmark

Skrevet - 23/07/2010 :  21:57:32  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hejsa

Her lige været der for et par måneder siden. Har netop modtaget faktura derfra på 240,- NOK - Har ikke betalt for parkering/ophold.
Deres handling selskab gik på r.... sidste år engang, det er lufthavnen selv der styrer det nu.
Var deroppe i en P32R, den er lidt tungere end en TB20 ser det ud til :)

God tur

Til toppen af siden

SAL

Norway

Skrevet - 23/07/2010 :  23:47:46  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hei, Run.

Sandefjord/Torp en en privateid flyplass så gebyrene er garantert høyere enn på Avinors plasser. Hvis du ikke velger Torp er Jarlsberg det beste, nærmere kommer du ikke. Tønsberg Flyklubb holder til her, bør være noen som kan hjelpe deg der.

Her er hjemmesiden dems:

http://www.flyveklubben.no/public/contact.php

Good luck, hilsen SAL
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Snitz Forums 2000
Copyright © 2004 Pilots.dk - Kontakt os