| Forfatter |
Emne  |
|
|
jacobbj
Skrevet - 29/07/2010 : 01:12:34
|
Hej.
Jeg ved godt der er skrevet meget omkring dette, og har allerede læst mange af indlægene.
Men vil alligevel gerne lige høre nogle meninger - Jeg går med drømmen om at tage trafikflyver uddannelsen, formentlig i USA, men er ikke 100% sikker på endnu om det er det jeg virkelig vil, så det er derfor et stort spring at flytte derover og begynde. Så jeg tænker på at tage PPL på Naples Air Center, og derefter vende tilbage til DK og overveje det hele, og om det at tage det i USA er mig. Lyder dette som en helt tosset ide ? - og vil det være meget mere omkostningsfuldt at tage den pause imellem PPL og så formentlig vende tilbage og fortsætte uddannelsen
Håber der er nogle som vil ytre deres mening om dette.
Jacob |
Rettet af - jacobbj on 29/07/2010 01:16:00
|
|
|
kristian

Denmark
Skrevet - 29/07/2010 : 07:23:57
|
nej der er ikke dyrere at tage PPL og så de andre ting bagefter. Det er en rigtig god måde hvor du finder ud oaf om flyvning er noget for dig.
Jeg tog selv mit PPL plus nat ved EFT i florida og tog så hjem til DK og besluttede mig for at fortsætte. Så jeg tog ATPL på lang distance ved Bristol Groundschool i UK. bagefter tilbage til USA og tage resten af certifikaterne..
har du andre spørgsmål, så skal du være velkommen til at PM mig.. |
 |
|
|
KennethK

Denmark
Skrevet - 29/07/2010 : 13:03:48
|
Hej Jacob,
Jeg var i Naples og tog PPL i april 2009. Alene med det formål, at have flyvning som hobby efterfølgende.
Du er velkommen til at skrive til mig - evt. efter tlf. nr, hvis der er nogle spørgsmål jeg måske kan hjælpe dig med.
Mvh Kenneth |
 |
|
|
LLM

Denmark
Skrevet - 30/07/2010 : 18:29:05
|
| Lyder som en god ide bortset fra NAC |
 |
|
|
EXA

Denmark
Skrevet - 30/07/2010 : 18:57:34
|
Kopi af besked: Oprindelig indsendt af LLM
Lyder som en god ide bortset fra NAC
Jeg vil også anbefale dig at være særdeles opmærksom på den nævnte skole!
Der ud over er du nød til at overveje, om det skal være FAA PPL eller JAR PPL du vil tage. Har du planer om at bygge timer i USA bør det være FAA, omvendt kan du jo ikke bruge et FAA PPL i EU uden at få det konverteret efterfølgende. Der er altså en vigtig beslutning der skal tages inden du beslutter dig for at tage PPL i Florida.
Du er velkommen til at droppe en privat mail, hvis du har brug for lidt råd. |
 |
|
|
jacobbj
Skrevet - 30/07/2010 : 19:06:26
|
okay.
Har i en historie bag grunden til jeg skal være forsigtig med at vælge NAC ? vil gerne høre nogle, da det er en jungle at skulle vælge skole. Ummidelbart er der for og imod alle skoler som jeg forstår, men det kan være i har nogle grunde til at denne er værre end de andre ? |
 |
|
|
somersault

Skrevet - 02/08/2010 : 17:19:16
|
Der er mange der har meninger om alle skoler. Jeg kan godt forstå der er folk som har haft problemer med NAC, men bare tag det helt roligt. Skolen er en smule dyrere end du ellers kan finde men hvis du vil mere end PPL så er det et rigtig fint sted at starte. Ellers ligger Europe-American lige ved siden af og har lidt pænere fly til lidt billigere penge.
Det største problem NAC har haft er ejeren(Richard) som ikke altid har været så behagelig overfor alle, men hvis man griner lidt af hans dårlige jokes og ellers opfører sig pænt så er der altså ikke noget problem med NAC. Rigtig god fornøjelse i FL og hils alle derovre. |
 |
|
|
LLM

Denmark
Skrevet - 03/08/2010 : 02:34:54
|
Jeg er selv aspirant paa den omtalte skole i oejeblikket. Somersault har ganske ret, hvis man holder hovedet lavt/koeligt saa kommer man da igennem og faar en uddannelse ud af det, hvilket jo ogsaa er maalet. Men vi er mange der bare ikke kan forstaa, hvorfor man nogle gange skal behandles som en lille dreng paa en engelsk kostskole, og det er ikke med hentydning til Richard, jeg synes egentlig han er fin nok.. Deres ATPL program er supergodt, men det bliver ogsaa ledet af nogle andre folk end flyveafdelingen.
I bund og grund - hvis man kun vil have ppl, saa ville jeg vaelge en anden skole. Hvis man vil have hele molevitten, saa er det bedste nok at kombinere flyveskoler - flyvning vs atpl - MEDMINDRE man er afhaengig af SU - staten tillader ikke skoleskift med SU. |
 |
|
|
janus.list
Denmark
Skrevet - 03/08/2010 : 10:40:59
|
"Somersault har ganske ret, hvis man holder hovedet lavt/koeligt saa kommer man da igennem og faar en uddannelse ud af det, hvilket jo ogsaa er maalet"
Hvorfor vælge en skole, hvor man skal holde lav profil og passe på hvad man siger - selvom man smider en masse penge og i bund og grund er deres levebrød??. NAC har en helt forkert indstilling med hensyn til kundeservice. Som LLMj skriver er deres ATPL program godt og skolen er udemærket, hvis man ser bort fra deres indstilling. Hvis du bare gerne vil starte med en PPL, hvorfor så ikke prøve noget som Flugskoli på Island. Tog selv ME-IR der og der er mildest talt en verden til forskel på dem og NAC. Derudover er prisen også udemærket. |
Rettet af - janus.list on 08/08/2010 12:11:42 |
 |
|
|
anielsen
Nigeria
|
|
MikkeK

USA
Skrevet - 21/08/2010 : 02:59:29
|
Kopi af besked: Oprindelig indsendt af anielsen
Hvis du ikke har travlt, saa er der en ny skole paa vej i Nigeria. INTERNATIONAL AVIATION COLLEGE Ilorin
Hold dig til og vi vil informe om hvornaar vi har EASA/JAA godkendelse.
http://www.facebook.com/internationalaviationcollege?ref=ts
Anders
Saa for gud skyld heller USA |
 |
|
|
jabbejokker

USA
Skrevet - 22/08/2010 : 02:33:04
|
Kopi af besked: Oprindelig indsendt af MikkeK
Hvis du ikke har travlt, saa er der en ny skole paa vej i Nigeria. INTERNATIONAL AVIATION COLLEGE Ilorin
Anders
Saa for gud skyld heller USA
Hvad synes du om NAC for tiden? |
 |
|
|
MikkeK

USA
Skrevet - 23/08/2010 : 07:45:17
|
Kopi af besked: Oprindelig indsendt af jabbejokker
Kopi af besked: Oprindelig indsendt af MikkeK
Anders
Saa for gud skyld heller USA
Hvad synes du om NAC for tiden?
Hvad mener du? jeg er jo elev paa deres groundschool, vi tager til Orlando om 14dage for at krydse de sidste 7 af saa er ATPL done. og det ser jeg frem til. Kommer du snart over til en pils og en hotdog? |
 |
|
| |
Emne  |
|