Menu:  Forsiden |  Artikler |  Forum |  OY-register |  Links |  Kalender | Fly til salg |  Om Pilots.dk

Danish Aviation Forum
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Debat
 Flyvemedicin
 Medical fornyelse - class 1?
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Walder

Denmark

Skrevet - 18/05/2011 :  07:22:04  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hello.

Er der ander i dk, der kan lave en fornyelse af class 1 og samtidig kan gøre det billigere end flyvemedicin?

Walder

pstilling

Denmark

Skrevet - 18/05/2011 :  07:25:19  Vis profil  Svar med kopi af besked
http://www.daflo.dk/flyvelaeger.htm
Til toppen af siden

panthex

Denmark

Skrevet - 18/05/2011 :  08:50:05  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Jeg fik mit lavet hos Anker Lauridsen i Nov. til under 1000, han her klinik lige ved Ryparken St.
Til toppen af siden

IKE

Denmark

Skrevet - 18/05/2011 :  09:58:21  Vis profil  Svar med kopi af besked
...mine varmeste anbefalinger af Anker Lauridsen. Husk at du skal have en blodprocent med til Anker. Denne kan du få lavet gratis hos egen læge !

//Henrik
Til toppen af siden

Walder

Denmark

Skrevet - 02/06/2011 :  22:20:35  Vis profil  Svar med kopi af besked
Jeg har nu en tid til "stort eftersyn"
Prisen er 1200, og jeg skal IKKE medbringe noget.

Tak for info

Walder
Til toppen af siden

BenR

Denmark

Skrevet - 03/06/2011 :  09:55:43  Vis profil  Svar med kopi af besked
Nogen der ved hvad det koster at få lavet den første undersøgelse hos Anker Lauritsen? Eller er det også de 7-8000,- som på riget?
Til toppen af siden

KAP

New Zealand

Skrevet - 03/06/2011 :  11:01:28  Vis profil  Svar med kopi af besked
Kopi af besked:
Oprindelig indsendt af BenR

Nogen der ved hvad det koster at få lavet den første undersøgelse hos Anker Lauritsen? Eller er det også de 7-8000,- som på riget?

Den først undersøgelse til en class 1 kan kun laves på riget, eller på et tilsvarende sted (Aeromedical Centre - AMC) i udlandet (JAA lande, snart EASA lande). Og der er bestemt penge at spare.
Derefter kan man forlænge hos en flyvelæge (Aeromedical examiner - AME). Igen der er masser af muligheder ude i verden.

Pas i øvrigt på med at sammenligne priser. Der er 'tillægsundersøgelser' f.eks. EKG, der ikke skal udføres hver gang, og det påvirker selvfølgelig prisen.

KAP
Til toppen af siden

sillylars

Denmark

Skrevet - 04/06/2011 :  23:00:24  Vis profil  Svar med kopi af besked
Er ret sikker på at Peter Muus i Hillrød kan lave initial Class 1 nu til langt under Rigets pris, og han kan klart anbefales
Til toppen af siden

LGB

Hong Kong

Skrevet - 05/06/2011 :  05:29:01  Vis profil  Svar med kopi af besked
Jeg tager min på riget for fornyelser, og har gjort det altid.

Dog har jeg trukket den lidt de senere år fordi jeg egentligt ikke har brug for en JAA/EASA medical mere, da jeg alligevel skal ha en HK medical. Jeg skal bare ha et PC hvert andet år på SEP for at holde SEP på mit DK ATPL gyldigt! Resten klares via mit HK certifikat, selvom det er begrænset til at min type rating på mit danske certifikat kun gælder til det firma jeg flyver i. (Hong Kong er jo ikke med i JAA/EASA)

Og så kan jeg jo ikke sammenligne med de andre flyvelæger. Men jeg gør det bl.a. også fordi de kan holde øje med mig fra gang til gang, rent personligt, så de kan se hvis der er noget der er ved at skride. F.eks. kolesteroltal, vægt mm, men især at de tager et billede ind i øjet af og til, hvor de kan se alle de små blodårer. Det skulle være første tegn på at der er ved at opstå problemer som f.eks. forkalkning, sukkersyge mm. Og nu hvor jeg snart er halvvejs, så bliver det mere og mere aktuelt.

Hvis jeg var en bil var det nok den tid nu hvor ejeren ser sig om efter en ny bil, fordi reperationerne snart kommer til at overstige renteudgifterne på et nyt lån! Omend den her bil faktisk er i OK stand trods km-stand og årgang
Til toppen af siden

Walder

Denmark

Skrevet - 05/06/2011 :  13:27:24  Vis profil  Svar med kopi af besked
Der er jo også nogle der er helt forgabte i veteranbiler
Det er jeg selv ved at kunne glæde mig over

Walder
Til toppen af siden

LGB

Hong Kong

Skrevet - 06/06/2011 :  06:24:26  Vis profil  Svar med kopi af besked
Kopi af besked:
Oprindelig indsendt af Walder

Der er jo også nogle der er helt forgabte i veteranbiler
Det er jeg selv ved at kunne glæde mig over

Walder

Ah, ja, og DEN her vin bliver bare bedre og bedre med årene! Mangler bare liiiige at smide et par kg eller fem igen.

Jeg har tidligere tænkt på at bruge en "lokal" AME, men hvordan er det lige, når ens file ellers ligger på Flyvemedicinsk - bliver papirene samlet et sted?
Til toppen af siden

Walder

Denmark

Skrevet - 06/06/2011 :  07:08:42  Vis profil  Svar med kopi af besked
[/quote]Jeg har tidligere tænkt på at bruge en "lokal" AME, men hvordan er det lige, når ens file ellers ligger på Flyvemedicinsk - bliver papirene samlet et sted?
[/quote]

Det spurgte jeg Anker om, og han sagde at dem skulle han ikke bruge til noget - med mindre han fandt noget han syntes om. Så ville han sammenligne deres data med hans - eks. et ekg med særpræget mønster.

Walder
Til toppen af siden

somersault

United Arab Emirates

Skrevet - 06/06/2011 :  07:09:58  Vis profil  Svar med kopi af besked
Jeg tror at papirerne bliver på riget... Jeg fik en overgang medical klaret på Island og riget havde ingen informationer fået på det... Men fordi jeg havde min medical med mig og den var gyldig kunne jeg bare få en ny.

Nogen som kender til hvordan og hvorledes i Dubai? Er der en AME som kan skrive for det? Hvis jeg nu undlader at vedligeholde min danske medical(JAR/EASA), kan jeg så få det genudstedt på baggrund af min UAE medical?
Til toppen af siden

Walder

Denmark

Skrevet - 01/08/2011 :  21:29:03  Vis profil  Svar med kopi af besked
Så fik jeg min medical i hus.

Class 1 fornyet og det er 2 år siden jeg fik det fornyet sidst.
Prisen holdt - 1.200,- for ALT - EKG, AUDIOGRAM og blodprøve mm.

Meget flink og seriøs mand - ham skal I ikke tage hen til alle sammen, for så får jeg jo problemer med at få en ny tid næste gang

Han har ikke fået papier fra Riget og skal ikke have det.

Walder
Til toppen af siden

dusk2dawn

Germany

Skrevet - 02/08/2011 :  21:57:17  Vis profil  Svar med kopi af besked
LGBskrev:
Kopi af besked:
....men især at de tager et billede ind i øjet af og til, hvor de kan se alle de små blodårer.

Og hvis man vil vide mere om hvad man kan se på sådan et foto så søger man bare på Medline med ? ? ?
Til toppen af siden

steenmillinder

Denmark

Skrevet - 08/05/2012 :  04:12:32  Vis profil  Svar med kopi af besked
min class 1 udløb 07/12/2010 og elektrocardio/audiogram 31/10/2011 , vil han kunne klare den?
Til toppen af siden

steenmillinder

Denmark

Skrevet - 08/05/2012 :  17:20:11  Vis profil  Svar med kopi af besked
det kan han :)
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Snitz Forums 2000
Copyright © 2004 Pilots.dk - Kontakt os