| Forfatter |
Emne  |
|
|
sandgaard
Denmark
|
|
steenmillinder

Denmark
Skrevet - 05/04/2012 : 20:24:43
|
| jeg tog ppl på en måned ca. i naples, det er komprimeret, men det var meget sjovt, det er også gratis at lande så du kan lave en kæmpe røvfuld landinger uden at skulle tænke over det koster ekstra... |
 |
|
|
lassebassen

Denmark
|
|
MikkeK

USA
Skrevet - 06/04/2012 : 02:57:56
|
| Fejl indlæg slette |
Rettet af - MikkeK on 06/04/2012 02:58:37 |
 |
|
|
sandgaard
Denmark
Skrevet - 07/04/2012 : 11:49:57
|
Tak for svarene.
Jeg hælder meget til http://www.flyjaa.com, idet det er en samlet pakke man køber med det meste inkluderet. Men de kalder deres PPL uddannelse for EASA PPL, hvad har det af betydning, når jeg kommer til Danmark igen? |
Rettet af - sandgaard on 07/04/2012 12:08:08 |
 |
|
|
nicma

Denmark
Skrevet - 07/04/2012 : 15:05:42
|
Hej, tag evt beg radio certifikat før du tager afsted, det vil give dig mere ro, til at flyve, og er ikke helt så let, når atc taler hurtigt. God tur |
 |
|
|
BenR

Denmark
Skrevet - 07/04/2012 : 16:53:34
|
Jeg står også i samme situation som dig. Jeg starter hos EFT til oktober for at tage PPL certifikatet.
Det certifikat du får derovre (JAR-PPL) giver dig lov til at flyve i Europa. Når du kommer hjem igen, er det vist en god ide, at få en tur med en instruktør fra en af flyveskolerne herhjemme, da det er en smule anderledes end i USA. Derudover giver dit radiocertifikat dig kun lov til at kommunikere på engelsk.
Ovenstående er kun hvad jeg har læst mig frem til, så ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.
Held og lykke!
|
 |
|
|
DGA

Skrevet - 07/04/2012 : 22:00:18
|
Overvej EAA www.skystead.com
Det er dog FAA PPL som du må konvertere når du kommer tilbage til DK. Men det kræver vist kun en flyprøve og beståelse i Airlaw og mener det er flight planning.
Totalt set vil det sikkert blive billigere at gøre det på den måde. Bare et forslag! |
 |
|
|
sandgaard
Denmark
Skrevet - 08/04/2012 : 21:05:27
|
Hej
Jeg tror desværre FAA bliver lige så dyrt i sidste ende...
Hvad sker der, hvis radio eksamen ikke beståes i USA, er der så mulighed for at overføre træningen til danmark, og gå til ny radio prøve (BEG eller N-BEG) og afslutte med en skill test? |
 |
|
|
PellePelle
Denmark
Skrevet - 16/04/2012 : 21:30:30
|
Nu hopper jeg lige med her. Jeg har også længe villet få et privatcertifikat (PPL), og har nu opdaget den attraktive mulighed at gøre det i USA (fed oplevelse, og penge at spare).
Kan i sige hvad det vil koste mig at tage mit privatflyverpap i USA, incl alle obligatoriske udgifter (incl. evt konverteringsgebyr for at kunne flyve i DK/EU)? På http://www.flyjaa.com/pilot-license-costs/ ser deres "pakke"-pris ud til at være ca. 9000 euro, men hvad mere skal jeg regne med for at jeg er flyveklar i DK?
På forhånd tak for hjælpen. |
 |
|
|
vlyrsm
Denmark
Skrevet - 16/04/2012 : 21:48:55
|
Hej Alle,
Jeg tog mit ppl i Florida hos www.flyeasa.com . Jeg havde en god oplevelse og fik en masse nye flyvenner rundt om i europa. Den pris der står er for Grund-pakken med streg under grund. De fleste jeg mødte derovre skulle bruge lidt ekstra timer for at klare den, og det koster selvfølgelig. Består man heller ikke de 7 forskellige skriftlige eksaminer koster det også ekstra for hver gang men tager en ny. Skolen har vistnok 4 villaer, og man bor sammen med andre studerende der er i samme situation som dig (man betaler for husly, mener at kunne huske at det koster omkring 60-70 USD/dag). Man er dog på hver sit individuelle stade, men alle var enormt hjælpsomme da jeg ankom. Langsomt men sikkert bliver man mere og mere erfaren og hjælper så de nyankomne.
Tro ikke det er en ferie. De som medbragte kærester eller gik ofte i byen - bestod IKKE. Book en flybillet med margen, da det ikke lige er sikkert at du består den dag du tror. Der kan komme ting i vejen som f.eks et rask lille tordenvejr (hver dag kl 14:00 i efteråret). Alt ialt gav jeg vel en 60.000 DKK for mit PPL.
Jeg ejer idag 1/4 af en piper - og nyder min flyvning.
God tur! |
 |
|
|
PellePelle
Denmark
Skrevet - 18/04/2012 : 18:00:34
|
Hej vlyrsm,
Bare for at bekræfte, man kan få et privatflyvercertifikat, der kan bruges i Danmark/EU, for ialt 60000 kr? |
 |
|
|
GoldenStripes

Denmark
Skrevet - 19/04/2012 : 03:59:47
|
Jeg kan bekræfte, at det sagtens kan gøres for 60.000 eller mindre, men det kan også sagtens blive meget dyrere. Kan du præstere på hver eneste flyvning, er der flere skoler - specielt i Florida - der vil kunne gøre det for under 60.000 og på 3-6 uger. Men vær opmærksom på, at der i givet fald skal læses hjemmefra! Sørg for at være godt forberedt, og som tidligere nævnt, så går det som regel ikke så godt for dem som tror de er på ferie :-) Held og lykke med beslutningen.
|
 |
|
|
PellePelle
Denmark
Skrevet - 21/04/2012 : 13:25:01
|
| Og kan FlyEASA anbefales som en billig og stadig "ordentlig" skole? |
 |
|
|
PellePelle
Denmark
Skrevet - 26/04/2012 : 18:08:25
|
| Er der nogen her der kan sige hvad det vil koste at konvertere en PPL til en dansk/europ#230;isk, hvis jeg tager den i USA f#248;rst? |
 |
|
| |
Emne  |
|