| Forfatter |
Emne  |
|
|
pesc

Denmark
Skrevet - 08/05/2012 : 13:22:48
|
Hejsa
Jeg forsøge at planlægge en tur til Bremerhaven EDWB om 14 dage i en C172, er der nogen der kan hjælpe med input til hvad jeg skal vide og have klar (skal transponderen være mode S,eller er mode C nok hvis jeg holder mig under 5000' ) Går ud fra at jeg kan få ICAO kortet fra KDA, men er der bedre kort end det. Er der noget med at flyveren skal være Støjmålt, og hvad betyder det hvis den ikke er det. Overlevering fra DK til Bremen og retur er der noget specielt jeg skal tage hensyn til ? pft for hjælpen mvh Peter |
|
|
88EP

Denmark
Skrevet - 08/05/2012 : 13:27:44
|
Hej Peter
FL95.de er rigtig god at planlægge efter.
Der behøver du ikke kodeord for at lave en rute.
Håber det kan hjælpe |
 |
|
|
Ricard Matzen

Denmark
Skrevet - 08/05/2012 : 15:27:08
|
Hej PESC -støjcertifikat er ikke nødvendigt i Tyskland, men mange steder er lgd.afg. afhængig af støjtallet. Har man ikke støjcert. kommer man i diverse/uk/stor takst. Mvh god tur RIK |
 |
|
|
ahe

Denmark
Skrevet - 08/05/2012 : 18:15:27
|
Der er ikke ret meget i det, mindre end at flyve til Roskilde.
Jeg ville købe Jeppesen kortet (fra friebe.aero), syntes der er nogen fordele ved det (har været diskuteret før herinde) - men altså, ikke stor betydning om det er det ene eller det andet.
Krav om mode S over 5000 fod, men turen er jo kort så det er jo ikke den store fordel at flyve meget højere i en 172 anyway.
Intet odiøst ved "overførslen", cph information siger "skift til bremen" og så er det det.
Mht støjmåling - du kan finde nogen standard støjmålinger på sådan en 172, og hvis de er lidt flinke dernede så godkender de det og så kommer du ind i den billigere klasse - men altså for en enkeltstående tur en sjælden gang er det jo ikke store summer at spare.
Husk at indsend en flyveplan.
Hvis ikke EDWB anflyvningskort mv er på deres hjemmeside så tjek den offentlige eurocontrol (kræver gratis registrering)
Mvh |
 |
|
|
pesc

Denmark
Skrevet - 09/05/2012 : 11:28:13
|
Tak til alle for input, bemærkningen om at det er nemmere end at flyve til roskilde er beroligende :-) Har været i kontakt med bremerhaven, støjcertifikater er ikke et problem så nu skal der købes kort og så håber vi på godt vejr mvh peter |
 |
|
|
pesc

Denmark
Skrevet - 02/06/2012 : 09:24:10
|
mærkeligt som en streg på et kort kan føles så uovervindelig (landegrænse) ned via sønderborg, kontakt bremen og bingo så var det iøvrigt samme frekvens hele vejen til bremerhaven. næsten nemmere end at flyve i lille danmark kan bestemt anbefales, og som co piloten klogt sagde, utroligt så meget husene forandrer sig ved at krydse en linje :-) kan helt anbefales, husk kort over lufthavnene som i planlægger at besøge plus alternates ! god fornøjelse mvh peter
|
 |
|
| |
Emne  |
|